洋名

>> Thursday, April 12, 2007

许多亚洲人都喜欢为自己取洋名,除了日本人。 真得让人有点莫名其妙,也很可笑。
难道他们就这么讨厌自己的原名吗?

记得小时候, 大部分人都会以为“一帆”是男生。因此让我不喜欢自己的名字,但后来我问我爸为什么为我取男生的名字, 他回答说:‘帆船有男或女的吗?’从那时候开始我就特别喜欢我的名字。

后来去了纽西兰,由于当地人很难记得和发音不正确,所以便学人取洋名。 但感觉真得很奇怪。因为不觉得他在叫我,不觉得那人真的认识我。经过一个月后,我发誓不再用那莫名奇妙的东西。 因为我是多么喜欢我爸为我去的名字 - 魏一帆 - 多么美的名字啊 :)

yifan对许多外国朋友来说真得有点困难, 但只要它是你的朋友我向他们会用心的去记得。如果只为了让别人容易记得, 为何不叫阿狗,阿猫就好了。

名字是代表你, 不是随随便便说改就改, 说加就加。

好好的爱你的名吧。 不要每次我遇到亚洲人时却给我一个莫名其妙的“英文名”

2 comments:

Je 14 April, 2007 23:48  

对阿

要重视自己的名字

Anonymous,  26 April, 2007 03:58  

yes...i do not understand ppl giving themselves english names either...but it's their choice
maybe japanese do not need an english name bcoz their names can be easily pronounced in english...
i think i have an english name too...."HAM"...a name oledi lived in my heart for so long...only close frens call me HAM...now if there's ppl who couldnt pronounce "karjuen"...i'll ask them to call me "KJ"..

Post a Comment

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP